Bună ziua, orașule!


În weekend citim despre Chișinău…

 Petrea Cruceniuc

Bună ziua, orașule, bună!CMAX9772.jpg

Cu țărâna ta sfântă, străbună.

Fruntea mândră ți-o mângâie norii,

Dulcea doină ți-o poartă cucorii,

Strună-ntinsă la toți povestește

Cine-ai fost, cine ești, cum vei  crește,

Toate stelele-ți iese în cale,

Luminându-te prin cincinale.

 

Chișinău, te iubesc790-1

Tu ești cântec și floare aleasă,

Peste tot te visez,

dacă drumul mă duce de-acasă.

Chișinău, mă-ntristez,

Dacă soarta pe-un ceas ne desparte,

Ulicioare și străzi,

Nu mă duceți de-aicea departe.

 

Bună ziua, orașule, bună,11050943_10206300288565649_239252964_n

Să ne crești an de an – totdeauna.

Să te scalzi în verdeață și soare,

Să atragi ciocârlii cucoare,

Luminosul tău strai să te prindă,

Cânte-ți farmecul struna vibrândă,

Să fii drag, ca și mie, fârtate,

Fiecărui prieten și frate.

 

 

Chișinău, te iubesc,

Tu-mi ești cântec și floare aleasă,12969185_1073117199398562_204241760_n

Peste tot te visez,

Dacă drumul mă duce de-acasă.

Chișinău,mă-ntristez,

dacă soarta pe-un ceas ne desparte,

Ulicioare și străzi,

Nu mă duceți de-aicea departe.

 

CRUCENIUC, Petrea. Bună ziua, orașule!. În: Cruceniuc, Petrea. Scrieri. Ch.,1997, vol.2, p. 336-337

Chișinău în literatură: Antologie / Bibl. Municipală ”B.P. Hasdeu”.- Ch.: “Grafema Libris” SRL, 2011, p.69

Lasă un răspuns

