Grădina sufletului meu de Liliana Chisari


Azi, 10 decembrie 2016, la Biblioteca „B.P. Hasdeu” a avut loc lansarea cărţii “Grădina sufletului meu” de Liliana Chisari.

Un om deosebit pentru noi toţi, este magistru în psihologie, are propriul cabinet de psiho-consiliere, este trainer în domeniu şi, pe lângă asta, Liliana Chisari mai pictează şi scrie poezii… După spusele ei: “În misiunea mea pe pământ eu încerc să fiu totul. Sunt maestru în psihologie, profesez şi la univesitate, am şi o emisiune proprie. Ajut oamenii să treacă peste toate lucrurile urâte.”

dsc_0452Este de fapt o dublă lansare, Liliana Chisari şi-a lansat cartea sa “Grădina sufletului meu”, iar Adrian Beldiman şi-a lansat albumul musical “Victoria libertăţii”. Am putut admira totodată şi o minunată expoziţie de pictură pe sticlă, ulei, batic a pictoriţei. Amcii ne-au deschis o cale spre lunimă, libertate şi credinţă.

Moderatoarea Claudia Pătrînac prin prezenţa ei ne-a aprins sufletele stinse din noi, pentru ca într-un final să ne dorim ceva bun, frumos şi blajin.dsc_0402

După spusele Claudei Partole citind acest manuscris al antichităţiiomul este o trestie gânditoare”. E un mare adevăr! Numai că de-ar fi să corespundă toată lumea acestei definiţii! Eu mă consider o norocoasă, pentru că mi-e dat să cunosc mai multe „trestii gânditoare”. Îmi ies în cale accidental sau îmi sunt trimise. Printre aceste fiinţe-„trestii gânditoare”, dar şi vorbitoare, este Liliana Chisari.

Această carte te îndeamnă să pătrunzi în ea cu curiozitate şi te surprinzi ademenită de mesajul transmis prin cuvinte urzite măiestrit în fraze care te copleşesc, te înalţă, dar te şi coboară pentru a pătrunde sensuri adânci, care se văd doar cu inima şi sufletul.dsc_0427

În aparenţă mesajul este similar cu cel al Micului Prinţ care aminteşte de nemărginita bucurie şi dragoste de viaţă, dar şi de o tristeţe copleşitoare, care vede cu ochii inimii imperfecţiunea acestei lumi. Este o carte a trăirilor, a destinului autoarei sau mai bine zis cartea ce adună în sine o soartă, care deşi e la vârsta dragostei şi descoperirilor sublime, pare să fi trăit şi retrăit un veac de singurătate sufletească

De la un vers la altul Liliana Chisari pătrunde în labirintul plin de mistere al vieţii, având drept ghid-călăuză lumina dragostei şi a cugetului curat, împlinit.

Este o carte neobişnuită ca structură de poezie şi proză meditative în care se reflectă tainele asupra cărora se apleacă orice „trestie gânditoare”, pentru a se cunoaşte. Este un tratat filozofic, dar şi poetic, al cunoaşterii de sine, un exerciţiu permanent, descris de autoare, prin căutarea-i zilnică, prin cercetarea şi descoperirea Lumii care se reflectă în propria-i fiinţă.dsc_0518

Deşi autoarea îşi aşterne frământările doar pentru sine, oricine s-ar putea găsi şi regăsi în acest labirint urzit din cuvinte şi luminat de un spirit mângâiat şi binecuvântat de Cel de Sus.

La lansare au luat cuvântul Claudia Pătrînac, actriţă – profesoară de artă teatrală, Claudia Partole, scriitoare şi jurnalistă, Victor Kuzmenco, artist plastic, Olimpiada Spatari, artist plastic, Vlad Mircos, compositor şi muziolog, Nicolae Jelescu, actor şi regizor, Luminiţa Dumbrăveanu, scriitoare, jurnalistă şi producătoare de film documentar, Vitalie Toderaşcu, interpret şi actor, Georgeta Voinovan, cântătoare, şi laboratorul de creaţie: Alexandra Tutunaru, Dumitru Trofimov, Laura Sclifos de la Profilul de Arte “Nicolae Sulac” etc.

Lasă un răspuns

